Otrium haalt €24 miljoen op voor verdere internationale uitbreiding van haar outlet fashion platform

354661 max%20and%20milan%20final 32bd75 original 1589354053

Amsterdam, 27 mei, 2020 - Otrium, het online outlet fashion platform, heeft een nieuwe financiering opgehaald van €24 miljoen voor verdere internationale uitbreiding. Het outlet fashion platform geeft shoppers toegang tot de overgebleven voorraden van opkomende en bekende modemerken. Met deze series B investeringsronde komt het totaal op €33 miljoen aan opgehaalde financiering. 

De investering werd geleid door Eight Roads Ventures. Het al 50 jaar actieve Amerikaanse fonds deed eerder investeringen in bedrijven zoals Alibaba, Appsflyer, Made.com en Treatwell.

Bestaande investeerder Index Ventures (Asos, Net-a-porter, Farfetch, Glossier) participeerde ook in deze nieuwe ronde, evenals Hans Veldhuizen, de eerste investeerder in het platform.

Eight Road’s General Partner, Davor Hebel, treedt toe tot de raad van commissarissen van Otrium, waar onder andere Danny Rimer, Founding Partner van Index Ventures, medio 2019 al plaats in nam. 

Over Otrium

Otrium helpt merken meer waarde uit hun onverkochte voorraden te halen. Het platform geeft merken inzicht in het merchandising proces en biedt slimme pricing tools om de verkoop te stimuleren. Daarnaast regelt het platform de opslag en de verzending voor alle merken. 

De missie van Otrium is om de levensduur van modecollecties te verlengen. Het online fashion outlet platform is in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, en heeft momenteel al meer dan 200 partnerships met zowel bekende als opkomende modemerken, zoals Joseph, Reiss, G-Star, Asics, Puma, Vans, ALEXACHUNG, Pepe Jeans en Scotch & Soda. Otrium’s community telt meer dan 1 miljoen shoppende leden. 

Otrium heeft sinds de oprichting in 2016 al wereldwijde erkenning gekregen voor hun platform, zoals opname in de Amerikaanse Forbes Magazine 30 under 30 list of Best Entrepreneurs 2019, de winst van de The Deloitte Rising Star 2019 Award en een plek in WIRED’s 100 Hottest Startups 2018.

Merken extra ondersteunen tijdens COVID-19

De mode-industrie staat voor een zeldzame uitdaging. Otrium doet er alles aan om merken te helpen deze moeilijke tijden door te komen. De distributiecapaciteit is verhoogd, zodat meer merken veilig en snel hun bestellingen bij mensen thuis kunnen afleveren. De uitbetaling aan merken is verkort en er wordt gewerkt aan extra zichtbaarheid om de omzet van merken op korte termijn een helpende hand te kunnen bieden.

Download PDF
Download PDF
Over Otrium

Our Mission

Tech-enabling designer brands to make sure every item they produce is worn

Our Story

Lots of fashion stays unsold. For the resources that went in and for the people who miss out, it’s such a shame. We’re here to fix this, making sure all clothing is worn.

We tech-enable designer brands to find an owner for every item they produce. We give brands an online outlet channel and digital tools to smartly connect dynamically-priced end-of-season collections with fashion-lovers. Then we give them the data so they can reproduce most-wanted items.

Our app re-imagines outlet shopping helping customers easily find reduced-price gems. We give end-of-season fashion a new start, which is smarter for the wardrobe, smarter for the wallet and smarter for the industry.

berichten