Otrium haalt €7 miljoen op bij Index Ventures voor verdere internationale groei van haar outlet fashion platform

310434 milan%20en%20max 9c4067 large 1556209721

Amsterdam, 2 Mei 2019 - Otrium, het online fashion platform dat in 2016 werd opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft €7 miljoen opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt een uniek model om merken te helpen met hun overgebleven voorraden, een groeiende uitdaging in de mode-industrie. Index Ventures deed al eerder investeringen in bedrijven, waaronder Farfetch, Asos, Adyen en Net-a-Porter.

Het online fashion platform telt al enkele investeerders, onder wie Fred Gehring en Ludo Onnink, respectievelijk oud CEO en CFO van Tommy Hilfiger, Adriaan Mol, oprichter van Mollie, en Victor Knaap, oprichter van MediaMonks.

Index Ventures, het in Londen en San Francisco gevestigde investeringsfonds, geeft een blijk van vertrouwen en zal Otrium helpen met haar groeiambities. Index-partner Danny Rimer treedt toe tot de raad van commissarissen.

Otrium's full-service marktplaats stelt modemerken in de gelegenheid om met minimale inspanningen, maar met alle voordelen een online outlet te openen. Via hun Otrium shop kunnen merken zowel outlet collecties als voorgaande collecties verkopen aan een community van modeliefhebbers, waarbij alle items in hun eigendom blijven totdat ze verkocht zijn. Otrium regelt de opslag, verkoop en verzending van de desbetreffende collecties. Modemerken selecteren hun beschikbare voorraad en Otrium verzorgt de rest.

Inmiddels heeft Otrium meer dan 100 brand partnerships, waaronder G-Star, Puma, Vans, Pepe Jeans en Scotch & Soda en bestaat de online community uit ruim 600.000 leden. Met de nieuwe investering zet Otrium weer een stap dichter bij haar huidige doel: de leading online outlet worden en zoveel mogelijk merken helpen met hun voorraad uitdagingen.