277548 262955 tech5%20 %204 4c527e original 1509462202 7e193b large 1523527547

Mode start-up Otrium in top 10 snelst groeiende bedrijven Nederland.

De Nederlandse fashion-outlet marketplace Otrium is gisteren uitgeroepen tot een van de 10 snelst groeiende start-ups van Nederland. Tech5, de jaarlijkse competitie georganiseerd door Adyen en TNW heeft de top 10 tijdens een awards dinner bekend gemaakt.

Het is na Cloakroom pas de tweede keer in 5 jaar dat een mode start-up in de prestigieuze lijst is opgenomen.

De winnaar is de nieuwe online supermarkt Picnic, die onlangs voor meer dan 100 miljoen aan investering ophaalde. Picnic gaat nu verder tegen de winnaars van Duitsland, Engeland, Spanje, Frankrijk en Zweden voor de titel snelst groeiende start-up van Europa.

Max Klijnstra (27), mede-oprichter Otrium: “Deze top 10 notering is een enorme eer en erkenning voor de snelle groei die we doormaken. Elke week beginnen nieuwe merken op Otrium en verwelkomen we duizenden nieuwe leden. We zijn hard op weg om onze doelen voor dit jaar te halen op weg om in 2020 de slimste en grootste online outlet van Europa te zijn.”

Achtergrond informatie:

Otrium verzorgt voor de merken de volledige techniek en logistiek, waardoor die zelf geen investering hoeven te doen voor het openen van een (online) outlet. Door Otrium’s innovatieve technische en logistieke platform krijgen klanten een optimale e-commerce ervaring.

Otrium’s doel is in 2020 de slimste en grootste online fashion outlet van Europa te zijn.

Dit is de 5e editie van de Tech5, de Europese competitie die opzoek is naar de snelst groeiende Europese bedrijven op basis van omzet. Door de jaren heen is Tech5 een springplank geweest voor bedrijven als iZettle, Tiqets, Picnic en Bloomon.

Gezamenlijk hebben de Tech5 alumni meer dan 10 miljard aan groeigeld opgehaald over de afgelopen 5 jaar.