277547 otrium%20shopping%20award 9a0b31 large 1523526002

Otrium verkozen tot beste starter van 2018

Mode-outlet Otrium is tijdens de Shopping Awards uitgeroepen tot de beste starter van Nederland.

Otrium nam de Beste Starter Award uit handen van Dennis Weening in ontvangst. Daarmee bleef de online outlet voor modemerken de andere genomineerden Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor. Otrium treed hiermee in de voetsporen van eerdere prijswinnaars Picnic (2016) en Zamro (2017).

De jury over Otrium (www.otrium.nl), winnaar van de Beste Starter Award:

‘Het authentieke ondernemerschap van Otrium biedt onderscheid in een competitieve markt. Een slim, snel en solide verhaal van twee basisschoolvrienden. Het outlet-concept is doordacht en professioneel aangevlogen. Mede door het aantrekken van de juiste partijen is Otrium goed op weg om iets heel moois te maken. De verbazing van dit jaar!’

De vakprijs Beste Starter Award wordt toegekend door een jury van experts bestaande uit Ronald ter Voert (Emerce), Marije Hovestad (Kamer van Koophandel), Albert-Jan Prevoo (KLM), Jesse Weltevreden (E-commerce Foundation), Dirkjan Vis (E-commerce News).

Op Otrium kun je van bekende en opkomende merken toegang krijgen tot hun online outlet. Otrium verzorgt de volledige techniek en logistiek, waardoor merken zelf geen investering hoeven te doen voor het openen van een (online) outlet. Eerder dit jaar ontving Otrium een investering van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & MessageBird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger). Dit groeigeld is ondertussen direct ingezet om de categorie heren te starten.

Eerdere winnaars van de Starter Award waren Picnic (2016) en Zamro (2017).

Beeld: © BBP Media 2018 Dwain Olsem