273647 shoppingawards zonderlogo 027a2b large 1519830730

Online fashion platform finalist voor de Beste Starter Award

Online outlet platform Otrium is dit jaar de mode start-up die is genomineerd voor beste starter bij de Shopping awards. Vandaag besloot de jury unaniem dat Otrium, Beerwulf en Twickto de meest innovatieve E-commerce start-ups zijn. Eerdere winnaars van de Shopping Awards zijn onder anderen: G-Star, Coolblue, Omoda en andere giganten.

Juryvoorzitter -en Professor Digital Commerce- Jesse Weltevreden: “Vandaag mochten de genomineerden hun bedrijf pitchen bij de jury bestaande uit Marije Hovestad, Albert Jan Prevoo, Dirkjan Vis, Ronald ter Voert en ondergetekende. We hebben mooie presentaties gezien van Milan Daniels & Max Klijnstra (Otrium), Marc Scholten (BEERWULF ®) en van Robert Oltmans & Victor van Essen (Twickto). Dank daarvoor!”

Op Otrium kun je van bekende en opkomende merken toegang krijgen tot hun online outlet. Otrium verzorgt de volledige techniek en logistiek, waardoor merken zelf geen investering hoeven te doen voor het openen van een (online) outlet. Eerder dit jaar ontving Otrium een investering van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & MessageBird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger). Dit groeigeld is ondertussen direct ingezet om de categorie heren te starten.

De winnaars van de Beste Starter Award en van de Shopping Awards Publieksprijzen XS worden op donderdag 8 maart op feestelijke wijze onthuld door presentator Dennis Weenink in de Westerunie in Amsterdam. Ook worden de bedrijven die in de top 10 van de Lightspeed E-commerce50 terecht gaan komen, de lijst met de vijftig snelst groeiende webwinkels van Nederland, bekendgemaakt.