269922 founding team 68c7a8 large 1516125432

Otrium ontvangt investering van 750.000 euro van oud-topmannen Tommy Hilfiger en oprichter Mollie & MessageBird.

De Nederlandse start-up Otrium heeft een investering ontvangen van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & MessageBird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger). Daarmee heeft Otrium binnen twee jaar 1.4 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald om hun snelgroeiende online marktplaats voor outlet op te schalen. Hun doel is in 2020 de slimste en grootste online outlet van Europa te zijn.

De oprichters Max Klijnstra (27) & Milan Daniels (26) timmeren hard aan de weg om hun snelgroeiende marktplaats voor mode-outlets uit te bouwen. Otrium telt op dit moment honderdduizenden leden, en heeft partnerships met internationale modemerken. Fred Gehring, Adriaan Mol en Ludo Onnink sluiten zich aan bij enkele bekende namen uit de internetsector zoals Hans Veldhuizen (oprichter Nedstat en Albelli), Marque Joosten en Marijn Pijnenborg (oprichters Funda), Victor Knaap (oprichter MediaMonks) en Keadyn die al participeren in Otrium.

Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger): “Otrium is de innovatieve uitdager op het gebied van mode-outlet, een van de snelst groeiende sectoren in de modewereld. De oprichters Milan Daniels en Max Klijnstra hebben de afgelopen jaren ongelofelijke resultaten laten zien. Otrium is een moderne toevoeging aan het outlet-landschap.”

Otrium verzorgt voor de merken de volledige techniek en logistiek, waardoor die zelf geen investering hoeven te doen voor het openen van een (online) outlet. Door Otrium’s innovatieve technische en logistieke platform krijgen klanten een optimale e-commerce ervaring.

Milan Daniels van Otrium: “Outlet shopping is een snelgroeiend onderdeel van de modemarkt. Wij helpen merken om het potentieel van online outlet volledig te benutten. Via ons ‘full service marketplace’-model kunnen modemerken zelf een volledig verzorgde online outlet openen. Voor opkomende merken zijn we vaak de eerste mogelijkheid om een outlet te beginnen, en voor grote merken zijn we een extra kanaal waar ze geen vaste kosten aan hebben.”

Met de investering kan Otrium uitbreiden naar meerdere landen. Op dit moment is de online outlet marktplaats alleen actief in de Benelux. Later dit jaar openen de deuren in nog meer landen. De doelstelling is in 2020 de slimste en grootste online outlet van Europa te zijn.