220451 otrium founders ab2a0e original 1470212930

Zes ton groeigeld voor Otrium

De Nederlandse fashionstartup Otrium haalt zes ton nieuw groeigeld op in een ronde die wordt geleidt door Keadyn.

Dat maakten de partijen zojuist bekend. Het is de tweede financieringsronde voor het bedrijf van oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels in vrij korte tijd. Eerder dit jaar investeerden de oprichters van Funda, Media Monks & Albelli al twee ton in de snel groeiende startup.

Otrium is een marktplaats waar bekende en opkomende modemerken samples tegen betaling aanbieden. Belangstellenden, fashionlovers, hoeven niet meer stad en land af te reizen, letterlijk, om de hand op een sample te leggen. De merken versturen vanuit hun eigen voorraadopslag de bestelling direct naar de klant. De marktplaats groeit met meer dan tienduizend ingeschreven leden per maand en tekent wekelijks nieuwe merken op.

Met het nieuwe groeigeld wil de startup zijn vleugels buiten de Nederlandse landsgrenzen gaan uitslaan. Daarnaast willen Klijnstra en Daniels binnen twee jaar in totaal driehonderd internationale mode merken aansluiten.

Martijn Don van Keadyn:

Otrium is de nieuwe challenger op het gebied van online-modestocksales.

Our Mission

Tech-enabling designer brands to make sure every item they produce is worn

Our Story

Lots of fashion stays unsold. For the resources that went in and for the people who miss out, it’s such a shame. We’re here to fix this, making sure all clothing is worn.

We tech-enable designer brands to find an owner for every item they produce. We give brands an online outlet channel and digital tools to smartly connect dynamically-priced end-of-season collections with fashion-lovers. Then we give them the data so they can reproduce most-wanted items.

Our app re-imagines outlet shopping helping customers easily find reduced-price gems. We give end-of-season fashion a new start, which is smarter for the wardrobe, smarter for the wallet and smarter for the industry.