220451 otrium founders ab2a0e original 1470212930

Zes ton groeigeld voor Otrium

De Nederlandse fashionstartup Otrium haalt zes ton nieuw groeigeld op in een ronde die wordt geleidt door Keadyn.

Dat maakten de partijen zojuist bekend. Het is de tweede financieringsronde voor het bedrijf van oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels in vrij korte tijd. Eerder dit jaar investeerden de oprichters van Funda, Media Monks & Albelli al twee ton in de snel groeiende startup.

Otrium is een marktplaats waar bekende en opkomende modemerken samples tegen betaling aanbieden. Belangstellenden, fashionlovers, hoeven niet meer stad en land af te reizen, letterlijk, om de hand op een sample te leggen. De merken versturen vanuit hun eigen voorraadopslag de bestelling direct naar de klant. De marktplaats groeit met meer dan tienduizend ingeschreven leden per maand en tekent wekelijks nieuwe merken op.

Met het nieuwe groeigeld wil de startup zijn vleugels buiten de Nederlandse landsgrenzen gaan uitslaan. Daarnaast willen Klijnstra en Daniels binnen twee jaar in totaal driehonderd internationale mode merken aansluiten.

Martijn Don van Keadyn:

Otrium is de nieuwe challenger op het gebied van online-modestocksales.

It’s our mission to extend the life-cycle of fashion

We enable brands to turn their unsold inventory challenge into one of their biggest opportunities. We increase the value of previous collections by finding the right match within our shopping community, dynamic pricing and managing fulfillment services.Through our managed marketplace, brands can open an online direct-to-consumer outlet store with full control over pricing, merchandising and visibility.