220451 otrium founders ab2a0e original 1470212930

Zes ton groeigeld voor Otrium

De Nederlandse fashionstartup Otrium haalt zes ton nieuw groeigeld op in een ronde die wordt geleidt door Keadyn.

Dat maakten de partijen zojuist bekend. Het is de tweede financieringsronde voor het bedrijf van oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels in vrij korte tijd. Eerder dit jaar investeerden de oprichters van Funda, Media Monks & Albelli al twee ton in de snel groeiende startup.

Otrium is een marktplaats waar bekende en opkomende modemerken samples tegen betaling aanbieden. Belangstellenden, fashionlovers, hoeven niet meer stad en land af te reizen, letterlijk, om de hand op een sample te leggen. De merken versturen vanuit hun eigen voorraadopslag de bestelling direct naar de klant. De marktplaats groeit met meer dan tienduizend ingeschreven leden per maand en tekent wekelijks nieuwe merken op.

Met het nieuwe groeigeld wil de startup zijn vleugels buiten de Nederlandse landsgrenzen gaan uitslaan. Daarnaast willen Klijnstra en Daniels binnen twee jaar in totaal driehonderd internationale mode merken aansluiten.

Martijn Don van Keadyn:

Otrium is de nieuwe challenger op het gebied van online-modestocksales.

Over Otrium

We’re here to unlock the full potential of fashion outlet online. Otrium's full-service marketplace enables fashion brands to open an outlet store with zero effort and all the benefits. Through their Otrium store brands can sell outlet and previous collections to an online community of fashion lovers, while keeping full ownership of all items until sold. By opening a sale channel on Otrium’s online marketplace, brands get faster turnover on their outlet and previous collections, access a fast-growing international shopping community and gather insightful data on their sales and following. We offer a full-priced service on off-priced collections. Our marketplace is brand strengthening and our customers always have a first-class shopping experience.

berichten